Mar 25, 2017 Last Updated 9:59 AM, Mar 20, 2017

Model Algemene voorwaarden van de bij de MOA aangesloten bureaus

De MOA hanteert algemene voorwaarden die zijn geaccepteerd door zowel de sectie opdrachtgevers als de sectie marktonderzoeksbureaus binnen de MOA. Deze algemene voorwaarden dienen als blauwdruk voor een onderzoekbureau.

In de algemene voorwaarden van de MOA worden zaken geregeld als auteursrechten, eigendomsrechten en kostenaspecten bij veranderingen en aanpassingen in de reeds verstrekte opdracht aan het onderzoeksbureau. Het kan voorkomen dat bureaus bepaalde bepalingen hebben vervangen door eigen voorwaarden. Soms zijn door specifieke situaties ook bepalingen toegevoegd aan de bureauvoorwaarden.

De Algemene Voorwaarden zijn in de Nederlandse taal gedeponeerd ter Griffie van de Rechtbank Amsterdam onder nummer 54/2010.

Download hier de Algemene voorwaarden van de MarktOnderzoekAssociatie (mei 2010)
 

Download here the General Terms and Conditions of MarktOnderzoekAssociatie (2010)

De Algemene Voorwaarden zijn op 2 mei 2016 voor het laatst gecheckt op actualiteit en sluiten nog steeds aan bij de op dit moment geldende wet- en regelgeving.

 

Contact

Voor vragen kunt u terecht bij het MOA Team

evelop

T: 020-5810710
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

Training

educatieKennis is belangrijk voor iedereen. De MOA organiseert voor haar leden het hele jaar door een groot aantal opleidingen. Kijk in onze agenda voor het actuele aanbod.

 

Events

eventDe MOA biedt evenementen, netwerkbijeenkomsten van groot en klein formaat, zoals het MIE, de MOAwards, Digital Analytics Congres. Als MOA-lid krijgt u natuurlijk korting.

 

Content / Kennis

kennisDe MOA verzamelt vakkennis en brengt u op de hoogte van recente ontwikkelingen in het vakgebied. De MOA publiceert interviews met vakcollega's in het MOA jaarboek, magazine Clou en ClouToday. Kijk voor meer informatie bij content!

 

Gedragscode en belangenbehartiging

handsDe gedragscode voor onderzoek en statistiek is door de MOA en leden opgesteld. Daarnaast behartigt de MOA de belangen van haar leden. MOA vertegenwoordigt de branche bij politieke besluitvorming die raakvlakken heeft met het marktonderzoek vakgebied.