May 30, 2017 Last Updated 9:23 AM, May 24, 2017

Locatie: Wibauthuis van de HVA - Amsterdam

Deelname is kosteloos.

Programma:

15.30 uur Ontvangst

15.50 uur Opening door uw Dagvoorzitter

16.00 uur Michiel Dullaert

16.30 uur Pauze

16.45 uur Johan de Groot

17.15 uur Holland Casino Case

17.45 uur Borrel & Bites

We verzamelen en analyseren tegenwoordig steeds meer data. Maar hoe zorg je ervoor dat de inzichten die jij uit de data haalt landen bij het management en dat zij de juiste beslissingen nemen? Juist, door te visualiseren. Ons brein is niet voor niets visueel ingesteld. Maar hoe zet je nu al die data om in dashboards of infographics? In de MOA Digital Analytics Middag van 21 juni nemen we je graag mee in de mogelijkheden en inspireren wij jou via top cases met krachtige voorbeelden die jij direct kunt toepassen.

 

MTDMichiel Dullaert verzamelt en combineert insights uit diverse vakgebieden en creëert daarmee zijn eigen stijl van data visualisatie. Waarin alles gericht is op het in beweging brengen van de lezer. De oplettende luisteraar herkent in zijn verhaal onderwerpen uit de wereld van data analyse, design, communicatie en user experience, vermengd met elementen uit de psychologie, storytelling en gamification.

Michiel Dullaert, DePerfecteGrafiek.nl
 Data Designer en trainer

https://www.linkedin.com/in/michieldullaert/

Datavisualisatie met impact

Impact maken met data gaat verder dan de juiste insights vinden met behulp van analyses. Impact maak je pas, zodra iemand iets met die insights gaat doen. Hoe overtuig je nu iemand dat jij zulke waardevolle insights hebt?  

Je kunt natuurlijk je analyse onder collega’s of klanten verspreiden, in de hoop dat zij de tijd nemen om er naar te kijken en te zien wat voor briljants jij gevonden hebt. Maar wie heeft er tegenwoordig de tijd om door een lijvig rapport vol tabellen en grafieken heen te worstelen?  

Het wordt tijd voor een andere benadering. Door de juiste design keuzes te maken in je visual, zorg je ervoor dat je de nieuwsgierigheid van je lezer prikkelt en hij verleid wordt om jouw inzichten tot zich te nemen. Je verstopt als het ware een magneet in de data die de lezer naar het inzicht toe trekt. Vervolgens onderneemt hij ook nog eens de door jou gewenste actie. Dat is de impact die je wilt maken met je data.

 

Johan de GrootJohan de Groot is gespecialiseerd in Web Analyse en Data Visualisatie. Hij maakt data inzichtelijk door middel van krachtige grafieken en interactieve visualisaties.

Hij laat zien hoe je meer en beter meet.

https://www.linkedin.com/in/johandegroot/?ppe=1

 

 

De term Analyse wordt gebruikt voor de software en de methoden waarmee organisatie data begrijpelijk maken. Ieder bedrijf genereert en verzameld ongelooflijke hoeveelheden data in allerlei vormen en maten.

Maar waar moet je op letten?

Data moet kloppen: gegevens moeten de waarheid weergeven. Bij data-verzamelen - bijvoorbeeld met een pakket van Google Analytics - moet je er zeker van zijn dat de data relevant (genoeg) is om te kunnen analyseren. Weet welke data je aan het analyseren bent. Door middel van goede visualisaties - grafieken, tabellen of infographics - ontdek je snel de juiste inzichten, waarmee je ook daadwerkelijk processen kunt verbeteren.

Gebruik conversie-optimalisatie om meer uit je bezoekers te halen. Laat ze meer kopen, meer offertes aanvragen of meer van je producten bekijken.

Omdat iedereen anders in elkaar steekt is dit absoluut niet simpel. Ontdek hoe je met behulp van cijfers, analyse, maar met name gezond verstand dit bereikt.

Deelnemerslijst

button inschrijven oranje 

Donderdag 10 september vond weer een editie van de MOA Digital Analytics Middag plaats. Deze keer in de Zilveren Toren bij Amsterdam Centraal. Op het programma stond een praktische sessie over Google Tag Manager en een inspiratiesessie over het meten van de ROI van online en offline media.

MOA Digital Analytics session was set to answer the urge to transform a fuzzy phenomenon into real-life cases. Read Thom Rommens' (Insites Consulting) review of the session with "that big data dude" J. Graeme Noseworthy, IBM and authority Mark Raben, SAP.