Mar 29, 2017 Last Updated 12:28 PM, Mar 29, 2017

Greyhounds

Binnen de MOA is er een groep oud-marktonderzoekers actief. Op 9 december 2009 kwam de Greyhounds Group voor het eerst samen.

 

greyhounds2

Profielbeschrijving:

Leden van de Greyhound Group zijn onderzoekprofessionals die op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen binnen het vakgebied en het leuk vinden daar - na het formele afscheid er van -  op informele wijze bij betrokken te blijven, die hechten aan een sociaal netwerk op hun vakgebied en die open staan hun kennis en ervaring beschikbaar te stellen aan derden.

Leden van de Greyhound Group zijn niet meer werkzaam op het vakgebied markt- en opinie - onderzoek in de ruimste zin des woords. Ze kunnen wel op freelance basis - al dan niet tegen een vergoeding - bij het vakgebied betrokken zijn. In het verleden zijn ze minimaal tien jaar aaneengesloten lid geweest van de MOA of haar rechtsvoorgangers en ze zijn minimaal 55 jaar. 

Missie:

Als onderzoekprofessionals niet meer als zodanig werkzaam zijn, dreigt hun kennis en ervaring voor de branche verloren te gaan. Het betreft vaak personen die met veel inzet het vakgebied en de beroepsverenigingen hebben gediend. Met het creëren van een platform voor deze groep is het mogelijk gebruik te blijven maken van genoemde kennis en ervaring.

Projecten:

Projecten en initiatieven worden door de groep zelf bepaald. Tot nu toe heeft dit geresulteerd in de volgende activiteiten:

  • MOP (Monitor Onderzoek Publicaties)
  • Gastcolleges
  • Medewerking aan een uitgave getiteld ‘Publiceren over Onderzoek’  (een moderne versie van het eerder door collega Peter van Westendorp geschreven boekje van die titel). 

Leden coördinatieteam:

  • Philip Todd, voorzitter
  • Bert van der Herberg, lid
  • Jan Schipper, lid
  • Fred Bronner, lid.