Mar 29, 2017 Last Updated 12:28 PM, Mar 29, 2017

Toeleveranciers & selectiebureaus

Toeleveranciers

Toeleveranciers zijn bedrijven die producten en diensten aanbieden aan bureaus of opdrachtgevers. Denk hierbij aan het programmeren van webenquêtes of het aanbieden van panelleden.

De gegevens van de aangesloten toeleveranciers vindt u in de digitale MOA Bedrijvengids.

 

Selectiebureaus

selectiebureaus

“Het is de uitdaging die ons drijft”!

Bij de sectie Selectiebureaus van de MOA, zijn alle zelfstandig ondernemende kwalitatief hoogwaardige Selectiebureaus voor werving en selectie van respondenten voor kwalitatief onderzoek aangesloten. De aangesloten leden beschikken over diverse specialiteiten en kwaliteiten. Zo vormt deze relatief kleine sectie een prima fundering met deskundige specialisten voor de uitvoering van kwalitatief onderzoek.

Kennisniveau en samenwerking

Omdat er compleet andere eisen worden gesteld aan de invulling van taken en het vereiste kennisniveau maakt de sectie zich sterk om haar kennisniveau permanent op peil te houden en in een gezamenlijk belang regelmatig met elkaar op collegiale wijze samen te werken. Daardoor bent u als opdrachtgever altijd voor 100% ingedekt, ongeacht de soort en aanpak van uw onderzoeken. Kennis maken en kennis delen staan centraal.

Een nieuwe visie op deze specifieke dienstverlening van Selectiebureaus

Door de sterke veranderingen binnen het vak marktonderzoek is er een nog veel grotere
behoefte gegroeid aan verbeteringen en aanpassingen in de levering van respondenten voor diverse soorten onderzoek. Sterk veranderende informatiestromen en nieuwe manieren van onderzoek, vragen om een algehele kwaliteitsherziening. De aangesloten bureaus die zich bezig houden met werving en selectie van participanten voor onderzoek worden voor compleet nieuwe uitdagingen gesteld.

Missie

Opdrachtgevers bij het uitvoeren van marktonderzoek en digital analytics, op basis van de aanwezige expertise en specialisatie op een professionele wijze hoogwaardige, betrokken respondenten te leveren, die aan alle gestelde criteria voldoen. Dit alles met als doel om zo opdrachtgevers te ondersteunen bij het nemen van gefundeerde beslissingen in diverse trajecten van de marketingprocessen. 


Selectiebureaus kunnen ondersteuning bieden op het gebied van bijvoorbeeld:      

  • Online communities
  • User experience op locatie of online
  • Go shopping
  • Op stap met de consument
  • Thuis bij de consument
  • Participanten voor Co-creation
  • Crowdsourcing activities

Daarnaast bieden selectiebureaus hun services aan voor bijvoorbeeld:

  • Het regelen van incentives
  • Het aanbieden van een online researchomgeving
  • Panelleden voor online onderzoek
  • Werkplekgesprekken
  • Business to business
  • Business-to consumer
  • Locaties voor onderzoek, etc.

Een optimaal landelijke dekking is door de sectie als geheel gegarandeerd.

Klik HIER voor de voordelen van MOA-lidmaatschap voor Selectiebureaus.

Doelstellingen van de Sectie:

  • 1. Belangenbehartiging en vertegenwoordiging +

    bestuurOmdat het werk van Selectiebureaus vaak meer bekendheid verdient geeft de sectie in diverse publicaties regelmatig een uitgebreider uitleg over het selectievak en de aanwezige beroepsvaardigheden. De sectie behartigt de belangen van alle participanten aan onderzoek en vertegenwoordigt uiteraard de belangen van de opdrachtgevers.De sectieleden zijn sterk in het benaderen van elk denkbare doelgroep. Ook de doelgroepen die om extra persoonlijke aandacht vragen. Denk aan specifieke patiëntengroepen of aan respondenten die lastig uit reguliere klantenpanels zijn te selecteren. De leden benaderen elke respondent heel persoonlijk waardoor ze drempels overwinnen, waar veel bedrijven vaker moeite mee hebben. De specifieke werkwijze en jarenlange ervaring van de onderscheiden sectieleden levert zeer betrokken participanten voor onderzoek op.

    Het is en blijft een people’s business, het gaat om persoonlijke kwaliteiten en relaties. Daar zijn de gespecialiseerde Selectiebureaus van de MOA goed in.
  • 2. Platform- en netwerkfunctie +

    bestuur

    Zo makkelijk als wij in het digitale tijdperk enorme hoeveelheden informatie verzamelen, zo ingewikkeld zijn sommige vragen die binnen alle geledingen leven. 
    Ook de Selectiebureaus die zich bezig houden met werving en selectie van participanten voor onderzoek worden voor die compleet nieuwe uitdagingen gesteld. Denk aan:

    • De opkomst van Social media
    • Nieuwe methoden van onderzoek zoals crowdsourcing en co-creation
    • Online panels
    • Research Communities of MROC’s
    • Big Data
    • Een veranderende kijk op de beweegredenen die tot aanschaf van producten leidt en die onderliggend spelen bij beslissingen die consumenten maken.


    Binnen de MOA  zijn er diverse functionaliteiten waar ook de Selectiebureaus dankbaar gebruik van maken. Denk bijvoorbeeld aan de digitale ledengids, de MOAbouts en de mogelijkheden om diverse netwerkbijeenkomsten binnen de branche bij te wonen.

  • 3. Kennis delen +

    bestuurIn een snel veranderende omgeving is kennis delen essentieel. De SBK leden volgen regelmatig workshops van de MOAcademy. Naast algemene vakinhoudelijke workshops organiseert de sectie ook, op eigen initiatief, informatieve bijeenkomsten om kennis uit te wisselen en te delen. Het versterkt hiermee de positie van deze sectie optimaal.
  • 4. Tot slot +

    bestuurLid zijn van de beroepsvereniging MOA levert de SBK veel op. Het draagt bij aan de professionaliteit van het vakgebied en aan de ontwikkeling van de leden die daarin werken. Daarom ondertekent elk aangesloten Selectiebureau de Gedragscode voor Onderzoek en Statistiek, die door het College Bescherming Persoonsgegevens van een goedkeurende verklaring is voorzien en gepubliceerd is in de Staatscourant 2010, nummer 9866.
  • 1

Bestuur van de Sectie Selectiebureaus

Meer informatie en contact

evelopKlik hier voor de gegevens van alle aangesloten selectiebureaus in de MOA Bedrijvengids
De gegevens voor de aangesloten toeleveranciers vind je ook in de MOA Bedrijvengids

Training

educatieKennis is belangrijk voor iedereen. De MOA organiseert voor haar leden het hele jaar door een groot aantal opleidingen. Kijk in onze agenda voor het actuele aanbod.

 

Events

eventDe MOA biedt evenementen, netwerkbijeenkomsten van groot en klein formaat, zoals het MIE, de MOAwards, Digital Analytics Congres. Als MOA-lid krijgt u natuurlijk korting.

 

Content / Kennis

kennisDe MOA verzamelt vakkennis en brengt u op de hoogte van recente ontwikkelingen in het vakgebied. De MOA publiceert interviews met vakcollega's in het MOA jaarboek, magazine Clou en ClouToday. Kijk voor meer informatie bij content!

 

Gedragscode en belangenbehartiging

handsDe gedragscode voor onderzoek en statistiek is door de MOA en leden opgesteld. Daarnaast behartigt de MOA de belangen van haar leden. MOA vertegenwoordigt de branche bij politieke besluitvorming die raakvlakken heeft met het marktonderzoek vakgebied.