Mar 25, 2017 Last Updated 9:59 AM, Mar 20, 2017

Neuromarketing staat nu zo’n 15 jaar prominent op  de radar. Het blijft echter pionieren; we weten nog altijd meer niet dan wel. Ieder jaar verschijnen er weer prachtige neuromarketingstudies die bijdragen aan het ontrafelen van de black box die consument heet.

Nog nooit was er zo lang voor de Tweede Kamerverkiezingen zoveel rumoer rondom de peilingen. Vier maanden voor 15 maart vonden de Amerikaanse  presidentsverkiezingen plaats en die lieten niet het beeld zien dat de peilers hadden geschetst.

Data saai? Waarom smullen consumenten er dan van en zijn de datajournalisten niet aan te slepen? Steeds meer gebruiken de nieuwsmedia een groeiend arsenaal aan datasets en data-analysetools om verhalen te onthullen. Een prima wapen tegen PR-praat en nepnieuws.

‘De servicedesk is ons belangrijkste  middel voor marktonderzoek’, aldus Leslie Hogeveen van online bank Knab. Een voorproefje van wat het hoofd marketing en e-commerce op het MIE 2017 komt vertellen over hoe big data en technologie marketing kunnen helpen.

Digital  analytics  spelen  een  steeds  grotere  rol’. Funda is sinds jaar en dag hét portaal naar een  nieuwe woning. Miljoenen Nederlanders verkennen de site op zoek naar hun droomhuis of om zomaar wat te windowshoppen. Een van de mensen die al dat bezoek in kaart brengen is MIE-spreker Jurriaan van Gent, Marketing Analyst bij Funda Real Estate BV.