Apr 25, 2017 Last Updated 2:09 PM, Apr 21, 2017

Drie mannen met een maatschappelijke missie: nood- en hulpdiensten zo efficient mogelijk inzetten om ze sneller op die locatie krijgen waar de kans het grootst is dat ze nodig zijn.

Wie vandaag de dag in de auto stapt, rijdt daarmee niet alleen over het asfalt maar ook over de digitale snelweg. De ‘connected cars’ van nu zijn slimmer dan ooit en genereren data per strekkende kilometer. Maar wat zenden automobilisten allemaal over zichzelf uit?

Onderzoek is de basis, maar het snel groeiende Beautiful Lives komt steeds vaker ook ‘in andere hokjes bij klanten terecht’. ‘Wij creëren ruimte voor klanten om na te denken, om te spelen en om nieuwe dingen te zien’, aldus oprichter Gaby Siera.

Rotte appels, zo classificeerden van Meurs, van Ossenbruggen, en Nekkers slechte vragenlijsten ooit1. Het waren niet opzettelijk frauderende respondenten die de datakwaliteit nadelig beïnvloeden, maar juist de lange en saaie vragenlijsten; iets wat ook door Jon Puleston van Lightspeed2 in zijn recente pleidooi voor bonsai surveys wordt benadrukt.

Neuromarketing staat nu zo’n 15 jaar prominent op  de radar. Het blijft echter pionieren; we weten nog altijd meer niet dan wel. Ieder jaar verschijnen er weer prachtige neuromarketingstudies die bijdragen aan het ontrafelen van de black box die consument heet.