MOAgenda

Overzicht alle MOA activiteiten

MOA - Gratis symposium Surviving the Retail Revolution

De retail sector is volop in beweging. Denk bijvoorbeeld aan het verdwijnen van V&D uit het straatbeeld of de opkomst van online supermarkt Picnic. De jury voor de MOAward prijs 'Insights Scientist van het jaar 2019' heeft in lijn hiermee “Surviving the Retail Revolution” als Topic of the Year 2019 gekozen.

Lees dit artikel


MOA - SMART congres 2019: Agile in marketing en onderzoek

Ieder voorjaar organiseert SMART een inspirerend congres met workshops en lezingen op het gebied van Marketing en Marktonderzoek. Rond het thema van dit jaar, Agile in marketing en onderzoek, worden vier fantastische lezingen georganiseerd.

Lees dit artikel


MOA - SPSS Advanced datamanagement verdieping

In de training ‘Advanced Datamanagement in SPSS’ hebben we geëxperimenteerd met het bouwen van slimme SPSS syntax en macro’s. In deze verdiepingstraining gaan we nog een paar stappen verder:

  • We bieden ruimte voor problemen waar je in de praktijk tegen aan bent gelopen
  • We gaan met slimme oplossingen aan de slag die jij zelf inbrengt

Lees dit artikel


MOA - Steering data science projects

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen van diverse databronnen. Met een creatieve en pragmatische mind set en technieken uit de data science discipline kan dit worden opgelost. In deze workshop nemen we je mee in de methoden en werkzaamheden van de data scientist met als doel briefings beter te formuleren en de uitkomsten beter te begrijpen en te vertalen in marketing implicaties.

Lees dit artikel


MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen. Je leert als het ware een magneet in de data te verstoppen die de lezer naar het inzicht toetrekt. Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience, met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics.

Lees dit artikel


MOA Expertise sessie

Meer informatie volgt

Lees dit artikel


MOA - Datavisualisatie & storytelling: leergang marktonderzoek

In een wereld van informatie overvloed zijn data visualisatie & storytelling onmisbare vaardigheden. Onderzoeksresultaten spreken nooit voor zich; je zult moeten filteren, duiden, verpakken, verbanden leggen en richting geven zodat beslissers met jouw werk aan de slag kunnen. In deze doe-workshop gaan je zelf experimenteren met een aantal toepasbare principes om je rapporten en presentaties te maken zoals ze zijn bedoeld: helder, inspirerend en overtuigend.

Lees dit artikel


MOA - Analytics, de bronnen en het gebruik ervan

Beter en gerichter onderzoek doen met behulp van digitale databronnen

 

Hoe kun jij als marktonderzoeker gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden die het digitale domein biedt? Welke digitale data is beschikbaar? Hoe komt deze data tot stand en waar kun jij deze data eigenlijk voor inzetten?

In deze workshop leiden we je niet op tot een digital analist maar we laten je wel zien welke digitale data ook in jouw organisatie beschikbaar is en op welke wijze jij deze gegevens kunt gebruiken in je dagelijkse werk. 

Na het volgen van deze workshop ben je een betere sparringpartner voor je digitale collega's, weet je wat er allemaal beschikbaar is en kun je daardoor veel betere informatievragen te stellen. 

Lees dit artikel


Excursion Expert Group Sensory Science

The Expert Group Sensory Science is a platform for debate for and about sensory/consumer research. Its goal is to safeguard quality and encourage the exchange of knowledge and good training within this discipline and the professional domain. The expert group has about one hundred members, mainly working in the food industry and academic, higher vocational and research institutions. The expert group organizes expert group meetings (twice a year), excursions (twice a year) and a Sensory Science symposium (once every two year).

We would like to invite members of our expert group Sensory Science to join the following excursion at the Heinz Innovation Centre in Nijmegen at Thursday the 23th of May.

Lees dit artikel


MARUG Marketing Conference

Artificial Intelligence (AI) heeft invloed op elk aspect van ons leven, maar zal de grootste impact hebben in de marketingwereld. Bent u benieuwd hoe AI wordt ingezet om te anticiperen op de volgende zet van een klant en om de klantreis te verbeteren?

Lees dit artikel


Byron Sharp voor de Insights professional: zelfde data, andere bril, scherper advies

De naam ‘Byron Sharp’ is de afgelopen jaren in menig boardroom gevallen. Sharp vatte meer dan een halve eeuw marketingwetenschap samen in een boek en gaf het de veelzeggende titel ‘How Brands Grow; What Marketers Don’t Know’. Sharp heeft de visie op marketing bij veel marketeers veranderd en het vak vooral overzichtelijker gemaakt. Maar wat betekent dit voor de insights professional? Het antwoord op deze vraag wordt gegeven in deze masterclass waarin Sharp’s wetten worden samengevat en de vertaalslag naar klantinzichten wordt gemaakt. Deze MOAcademy wordt verzorgd door Robert van Ossenbruggen. Robert helpt sinds het verschijnen van dit boek zijn klanten met het implementeren van Sharps gedachtegoed. 

NB: de slides van deze workshop zijn in het Engels.

Lees dit artikel


MOA/NIMA Examen Sensorisch onderzoeker A

De sensorisch onderzoeker op MOA/NIMA A niveau heeft een functie met uitvoerende werkzaamheden zoals:

  •  Werken volgens ‘Good Sensory Practice’ in de product(voor)bereiding
  •  Hanteren van aanbiedingsdesigns en productcodering
  •  Gebruik van testmateriaal
  •  Omgaan met onderzoekscondities
  •  Instrueren van panelleden

Lees dit artikel


MOAwards

De MOAwards worden uitgereikt aan een toonaangevend bureau en inspirerende professionals, die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden op het gebied van marketing, insights en analytics.

Lees dit artikel


MOA/NIMA Examen Sensorisch onderzoeker B

De sensorisch onderzoeker op MOA/NIMA B niveau beheerst de basis voor het vertalen van niet-complexe problemen in een opzet voor sensorisch onderzoek. Inclusief bijbehorende projectmatige aanpak van screening en training van respondenten, de uitwerking, analyse, interpretatie en presentatie.

Lees dit artikel


MOA - Verdieping in Google Analytics

De basis van Google Analytics ken je inmiddels. Je weet waar je welke rapporten kunt vinden en hoe je filters en doelen instelt. Het is nu van belang de tool ook goed te gebruiken om er de juiste inzichten uit te halen. Deze dag gaan we Google Analytics daadwerkelijk gebruiken om te kijken met welke features en rapporten we interessante inzichten kunnen halen, zodat je concrete actiepunten hebt om mee aan de slag te gaan.

Lees dit artikel


MOA Expertise sessie - 21 jun

Mis deze speciale Expertise sessie over cognitieve biases uit de gedragspsychologie niet! Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt, dus wees er snel bij.

Lees dit artikel


MOA - Presentation and infographics design - Dag 1

Meer informatie volgt.

 

Tijd (Let op afwijkende aanvangstijd)       09:30 - 16.:30 uur

Lees dit artikel


MOA - Presentation and infographics design - Dag 2

Meer informatie volgt

Tijd (Let op afwijkende aanvangstijd)09:30 - 16.:30 uur

Lees dit artikel







Excursie profgroep sensorisch onderzoek

Op 28 november organiseert de MOA Profgroep Sensorisch Onderzoek een excursie naar Grolsch.

Het volledige programma van de excursie volgt nog.

Lees dit artikel

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.