Digital analytics

Bureaus voor Digital Analytics

De MOA-expertise bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van menselijk gedrag en behoeftes, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse. MOA stelt zich als primair doel haar leden en partners te informeren over de laatste ontwikkelingen in de markt, te inspireren en het kennisniveau te verhogen. MOA heeft een belangrijke netwerkfunctie, waarbij verbinden, kennis maken en kennis delen centraal staan. Daarnaast levert MOA een bijdrage aan de verdere professionalisering en zichtbaarheid van het Insights, Onderzoek en Analytics vakgebied. In het verlengde hiervan behartigt MOA de belangen van respondenten, gebruikers en aanbieders van digital analytics, marketing research en opinie- en beleidsonderzoek.MOA stelt hoge eisen aan de kwaliteit van marktonderzoek en zet zich in voor het invoeren van kwaliteitsstandaarden (ISO) en publiceert richtlijnen om het kwaliteitsbesef bij de verwerking van data te verhogen. Als Digital Analytics Bureau onderschrijf je de Gedragscode/Integriteitscode en voldoe je aan de kwaliteitsnormen op basis van de ISO 19731. Voor leden van de sectie Bureaus voor Digital Analytics heeft de MOA het volgende te bieden:

Profgroep Digital Analytics

De leden uit de sectie zijn actief in de profgroep en bestaan uit digital analytics bureaus, webanalisten en digital analisten.  Profgroep Digital Analytics heeft een focus op kwaliteit, op het ontwikkelen van kennis en op wet- en regelgeving.

Profgroep info

Het MOA Expertise Center kent een aantal expertteams die u op diverse kerngebieden kunnen adviseren en begeleiden.

Wilt u meer informatie over het MOA Expertise Center? Neem contact op via onderstaande button.

Contact

De expertteams staan onder leiding van: 

MOA-leden

Overzicht van de aangesloten Digital Analytics bureaus.

Team Research & Analytics

Team Datamanagement

Team Privacy, Legal & Integriteit

Team Competence

Team Insights Management

Team Datakwaliteit

Team Databeveiliging

Netwerken

Het MOA Expertise Center biedt haar leden diverse gelegenheden om te netwerken via ledengroepen, events en bijeenkomsten.

De MOA-profgroep Digital Analytics organiseert dit jaarlijkse event voor iedereen die zich bezighoudt met het rapporteren, analyseren en optimaliseren op basis van digital data om inzichten in klantgedrag te vergroten, campagnes te verbeteren en sites te optimaliseren. Een dag vol internationale topsprekers, interessante expertsessies en boeiende klantcases over zeer actuele thema’s.

Vier keer per jaar organiseert de profgroep Digital Analytics de MOA Digital Analytics Middagen. Bekijk de MOAgenda voor het actuele aanbod. 

Expertise sessies zijn kleinschalige, interactieve bijeenkomsten rond een actueel thema met relevante sprekers, die iedere derde vrijdag van de maand plaatsvinden op kantoor van de MOA. Maximum aantal deelnemers bedraagt 20 personen.  Suggesties voor onderwerpen op digital analytics gebied zijn van harte welkom bij Sylvie Verbiest. Elke expertise sessie wordt afgesloten met een informele borrel.

De RKG is een groep van marktonderzoekbureaus die zich conformeren en zich onderwerpen aan strenge kwaliteitseisen voor het marktonderzoek en zich daarop ook laten auditten door een onafhankelijke commissie van auditors.De RKG komt regelmatig bijeen en organiseert Sharing Sessions om kennis met elkaar te delen. 

SMART staat letterlijk voor Starting Marketing And Research Talents. Het is een ontmoetingsplaats voor startende talenten op het gebied van marketing en research, actieve en enthousiaste gebruikers (product managers, brand managers, onderzoekers aan de bedrijfszijde, etc) en leveranciers (onderzoekers aan de bureauzijde, etc) van marketing informatie en marketing insights.SMART organiseert 1 x per jaar een congres, SMARTUp bijeenkomsten en heeft een eigen website. 

Leden van de Greyhound Group zijn onderzoekprofessionals die op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen binnen het vakgebied en het leuk vinden daar - na het formele afscheid er van - op informele wijze bij betrokken te blijven, die hechten aan een sociaal netwerk op hun vakgebied en die open staan hun kennis en ervaring beschikbaar te stellen aan derden.Leden van de Greyhound Group zijn niet meer werkzaam op het vakgebied markt- en opinie - onderzoek in de ruimste zin des woords. De Greyhound Group komt regelmatig bijeen.

Expertise

Heeft u als onderzoekorganisatie permanente educatie hoog in het vaandel staan? Neem dan deel aan het MOA Permanente Educatie (PE) programma en wordt MOA Qualified Partner (QP). Met het PE-programma stimuleert u uw medewerkers om zich te blijven ontwikkelen en te laten uitgroeien tot een “MOA Qualified Insights Professional (QIP)”.

Medewerkers, die actief in- en externe opleidingen, congressen, workshops of webinars ed. blijven volgen en op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in het vakgebied, kunnen zelf ook deelnemen aan het PE-programma en de “MOA Qualified Insights Professional (QIP)” status bereiken.

Heeft uw onderzoeksorganisatie een MOA-bedrijfslidmaatschap, dan krijgt u automatisch toegang tot het MOA PE programma. U ontvangt inloggegevens voor het bedrijfs PE-overzicht “Mijn MOA”.Neem je deel aan activiteiten van de MOA, dan word je automatisch opgenomen in het MOA Permanente Educatie programma. Je ontvangt inloggegevens voor jouw persoonlijke permanente educatie omgeving “Mijn MOA”.

MOAwards

Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de MOAwards wordt de Digital & Webanalist van het jaar gekozen.

Meer informatie

Speciale aandacht voor digital analytics lezingen tijdens Nederlands grootste Marketing Insights Event.

Trainen

In de opleiding wordt praktische ervaring opgedaan met alle veelgebruikte webanalyse tools en oplossingen zoals Google Analytics, Adobe Analytics, tagmanagement, A/B testing tools en conversie optimalisatie. Het Google Analytics Individual Qualification examen maakt onderdeel uit van de opleiding.

Binnen de MOAcademy behandelen we alle actuele digital analytics thema’s in praktische workshops van één dag. 

Vrijwel alle workshops die MOA in het kader van de MOAcademy aanbiedt, kunnen ook incompany worden gegeven. De incompany trainingen zijn maatwerk. 

Modulair opgebouwde leergang Marktonderzoek en leergang R. Bekijk de MOAgenda voor het actuele aanbod. 

In samenwerking met de Adfogroep organiseert de MOA een aantal masterclasses. 

Als HR-afdeling kun je de permanente educatie van collega's volgen via het PE system van het MOA Expertise Center. Monitor je eigen opleidingstraject via MijnMOA. 

Toetsen

ISO 9001: 2015 ISO 19731: 2017 Digital Analytics & Web Analytics ISO 20252: 2012 ISO 26362: 2009 ISO 27001: 2014 Informatiebeveiliging ISO 14001: 2015 Milieu Omgang met kwaliteitsnormen

Gedragscode Onderzoek en Statistiek Algemene Verordening Gegegevensbescherming (AVG) Gedragscode marktonderzoek in healthcare markt Internationale gedragscodes Klachtenprocedures

Richtlijn Databeveiliging Fair Data Keurmerk Model Algemene voorwaarden Inkoop marktonderzoek Publiceren over onderzoek Wettelijk spamverbod Geheimhoudingsverklaring

Certificeren

Bureaus die deelnemen aan het MOA Permanente Educatie Programma ontvangen een certificaat als zij de status van MOA Qualified Partner hebben bereikt. 

Medewerkers die deelnemen aan het MOA Permanente Educatie programma ontvangen een certificaat wanneer zij de status van Qualified Insights Professional hebben behaald. 

KCC is een aan de MOA gelieerde organisatie die ISO-toetsingen bij marktonderzoekbureaus uitvoert. 

Fair Data is een keurmerk van de MOA dat consumenten inzicht biedt in welke Marketing, Insights en Analytics organisaties op verantwoorde wijze met data en persoonsgegevens omgaan.

MOA/Beeckestijn Digital & Web Analist Register Digital Web Analists 

Secties

Meld je aan voor de digital analytics update!

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen

Lees verder

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.