Concept gedragscode voor marktonderzoek in de healthcare markt

Integrale versie 2a dd. 13 oktober 2015 – onder embargo Werkgroep Gedragscode.

In deze Gedragscode voor marktonderzoek in de healthcare markt (GMHM) zijn gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn bij marktonderzoek door of namens de leden van de branchevereniging MOA in de healthcare markt en hebben betrekking op de relatie opdrachtgever en onderzoeksorganisatie en kunnen worden beschouwd als een nadere uitwerking van de algemene voorwaarden MOA of daarop gebaseerd eigen algemene voorwaarden van de marktonderzoeker. De Gedragscode heeft tot doel dat door de leden op een verantwoorde manier wordt ingezet, zodat het vertrouwen van de respondent niet wordt geschaad.

De GMHM bevat ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer van respondenten Gedragsregels Gegevensbescherming die de bestaande Gedragscode voor onderzoek en statistiek aanvullen en verduidelijkingen.  

Schematisch:

Concept Gedragscode

De GMHM wordt afgesloten met de gouden regels op basis van beide sets van Gedragsregels.

van de concept gedragscode voor marktonderzoek in de healthcare markt in pdf.

Gedragscodes

Lobby

Jouw stem telt mee in de marktonderzoekbranche. De MOA heeft een eigen lobby-bureau in Den Haag. Dagelijks worden de berichten vanuit het Haagse circuit gescand op hun impact op de marktonderzoek branche. In het recente verleden heeft de MOA met succes wetgeving kunnen “aanpassen” aan haar wensen. Daarbij valt te denken aan de privacywetgeving, de telecomwet en de wet markt en overheid. Hoe meer leden, hoe sterker we staan in onze onderhandelingen.

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.