Medewerkers belichamen een merk: door interacties met klanten en andere externe stakeholders brengen medewerkers een merk tot leven. Met name in de dienstverlening, wanneer een product niet tastbaar is, zijn het de medewerkers – de mensen achter het merk – die het vertrouwen van consumenten kunnen winnen en het verschil kunnen maken met de concurrentie.

Ieder jaar zijn de Effie Awards weer een bron van inspiratie voor marketeers, brand managers en onderzoekers. Een van de campagnes die beloond werden met een Effie Award 2018 is ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ van SIRE. 

Kees van Duyn maakt zich zorgen. Is marktonderzoek as-we-know-it hersendood, vraag hij zich af. En zo ja, ‘waarom vinden we het zo moeilijk om afscheid te nemen van het lichaam?’ Een oproep tot discussie over systemen, het plat slaan van zaken en de echte waarde van insights.

We leven in een maakbare samenleving waarin gedrag stuurbaar is. Maar hoe beïnvloed je gedrag eigenlijk en is dat wel wenselijk? Voor gedragsbeïnvloeding zijn er verschillende wegen naar Rome. De vijf belangrijkste routes komen hier aan bod.

Wil je een Effie winnen? Maak iets wat mensen raakt, adviseert Rob van Benthem – Cliënt Director bij Kantar Millward Brown*. Hij geeft vijf tips om mensen de uiting te laten voelen.

Pagina 1 van 10

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.