Jan 22, 2019 Last Updated 8:48 AM, Jan 22, 2019

In de toekomst navigeren we niet meer via keyboards en beeldschermen over de digitale snelweg, maar via voice. Op het MIE vertelt Mini Kalivianakis, client solutions director en partner bij SKIM, hoe merken daarop kunnen inspelen.

Het gebruik van chatbots is in opkomst. Steeds meer bedrijven maken op hun website gebruik van deze geautomatiseerde gesprekspartners en zetten ze actief in voor de webcare. Ook sociale bots komen steeds vaker voor, chatbots waarmee mensen een vriendschappelijk gesprek kunnen voeren.

De wereld robotiseert. Robots zijn nu al niet meer weg te denken uit onze samenleving. Robots, in welke vorm dan ook, maken ons leven  een stuk gemakkelijker en prettiger. Ze helpen ons in het productieproces, ze wijzen ons de weg, ze kunnen functioneren als een personal assistant en er zijn robots die oprecht je maatje willen zijn.

Verbinden van gegevensbronnen leidt tot betere insights. Insights-afdelingen staan onder druk. Meer dan ooit verwacht men dat ze snellere, goedkopere en effectievere inzichten leveren. Maar kan het ook anders? In plaats van beter en sneller onderzoek, kunnen insights-afdelingen ook naar bestaande gegevensbronnen kijken en vaak zijn die kwalitatief.

In de insights-industrie vullen kwalitatief en kwantitatief onderzoek elkaar steeds meer aan.Vijf Nederlandse bureaus, Motivaction, Ipsos, DirectResearch, Beautiful Lives en Blauw, geven praktijkvoorbeelden van deze fusietrend.