De wereld robotiseert. Robots zijn nu al niet meer weg te denken uit onze samenleving. Robots, in welke vorm dan ook, maken ons leven  een stuk gemakkelijker en prettiger. Ze helpen ons in het productieproces, ze wijzen ons de weg, ze kunnen functioneren als een personal assistant en er zijn robots die oprecht je maatje willen zijn.

Verbinden van gegevensbronnen leidt tot betere insights. Insights-afdelingen staan onder druk. Meer dan ooit verwacht men dat ze snellere, goedkopere en effectievere inzichten leveren. Maar kan het ook anders? In plaats van beter en sneller onderzoek, kunnen insights-afdelingen ook naar bestaande gegevensbronnen kijken en vaak zijn die kwalitatief.

In de insights-industrie vullen kwalitatief en kwantitatief onderzoek elkaar steeds meer aan.Vijf Nederlandse bureaus, Motivaction, Ipsos, DirectResearch, Beautiful Lives en Blauw, geven praktijkvoorbeelden van deze fusietrend.

Dat de consument inventief is, was al bekend. Maar hoe ontdek je deze creativiteit? En vooral, hoe kun je er als bedrijf van leren en het vertalen naar bijvoorbeeld R&D, marketing en content-creatie? Dat is wat Alpro, producent van plantaardige alternatieven voor zuivelproducten, al geruime tijd doet.

Het prominent gevestigde onderzoekslab van Rabobank Nederland is een van de plekken waar de bank kwalitatief onderzoek doet. ‘Maar we gaan ook de boer op’, zegt Marco van Loon, senior researcher van de User Experience Center.

Pagina 5 van 13

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.