Het visualiseren van data is lichtjaren verwijderd van de aloude taartgrafiek Het Nederlandse bureau Clever°Franke creëert tegenwoordig visualisaties die net zozeer entertainen als informeren, en gooit daarmee internationaal hoge ogen. Medeoprichter Gert Franke vertelt op het Digital Analytics Congres van 9 oktober over de kracht en de noodzaak van visuele communicatie.

Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres van 9 oktober, vertelt hij wat er vaak nog fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren. 

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar veel opdrachtgevers om het Center toe te lichten. De komende tijd doet ze daar verslag van in Clou.

Gepersonaliseerde reclame wordt vaak gepresenteerd als hét recept voor effectieve communicatie met consumenten. Dat is niet vreemd: door digitalisering van media, toenemend gebruik van smart mobile devices en sociale media en vooral door de toegang tot een onvoorstelbare hoeveelheid data is het steeds gemakkelijker om communicatie een persoonlijk tintje te geven.

In de vorige nummers van Clou schreef Dirk Huisman over de vele kansen die er voor marktonderzoek liggen, over het veranderend consumentenkeuzegedrag en over de lessen die je uit de geschiedenis van het vak kunt leren. In 2027, nog maar negen jaar te gaan, zal de markt voor marktonderzoek twee keer zo groot zijn als nu en hij zal er heel anders uitzien.

Pagina 7 van 12

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.