De termen neuromarketing, neuroeconomics, neurolaw, neurocinematics en neuroaesthetics bestaan allemaal al, maar de term ‘neurosales’ wordt nog niet breed toegepast. Het is een kwestie van tijd tot dat verschijnsel een hype is. Maar wat is neurosales?

In de vorige nummers van Clou schreef Dirk Huisman dat de markt voor marktonderzoek over tien jaar wereldwijd is verdubbeld en dat een groot deel van de huidige activiteiten is geautomatiseerd. Ook is het keuze- en beslisgedrag van de consument veel diverser en is het veel uitdagender om te bedenken hoe consumenten zullen reageren.

‘Merktransitie met impact door emotive branding’, zo luidde de titel van de presentatie op het MIE van Maartje Grossouw van Raet en Celeste Miller van Totta. De klassieke opvatting dat een merk kleur moet bekennen, blijkt achterhaald.

Een mix van oprechte betrokkenheid en innovatieve kracht. Dat is de een notendop de samenwerking tussen klantbelevingsexpert Store Support en bloedvoorziener Sanquin. Een verhaal vol overtuiging, blijkt uit de waar-dering tijdens het MIE van eind januari jl.

Wij mensen hebben de nimmer aflatende behoefte om de wereld om ons heen te duiden, om zaken te kunnen verklaren. Soms kan dat redelijk gemakkelijk.

Pagina 9 van 12

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.