Video – doorkijken of niet? Met behulp van machine learning en neurowetenschap onderzocht IPG Mediabrands hoe de doorkijktijd van videocontent positief is te beïnvloeden. ‘Je ziet van alles in actie bij iemand die een video bekijkt, maar je wilt weten wat het betekent’, aldus chief data en tech officer Menno van der Steen van Mediabrands.

Niet achteraf maar vooraf de impact van een buitenreclame voorspellen. Met de Outdoor Ad Impact Forecaster kunnen MeMo2 en buiten-reclamespecialist Exterion Media op basis van machine learning vooraf een advies ontwikkelen. Ze wonnen er een Amma Award mee.

De termen neuromarketing, neuroeconomics, neurolaw, neurocinematics en neuroaesthetics bestaan allemaal al, maar de term ‘neurosales’ wordt nog niet breed toegepast. Het is een kwestie van tijd tot dat verschijnsel een hype is. Maar wat is neurosales?

‘Merktransitie met impact door emotive branding’, zo luidde de titel van de presentatie op het MIE van Maartje Grossouw van Raet en Celeste Miller van Totta. De klassieke opvatting dat een merk kleur moet bekennen, blijkt achterhaald.

Een mix van oprechte betrokkenheid en innovatieve kracht. Dat is de een notendop de samenwerking tussen klantbelevingsexpert Store Support en bloedvoorziener Sanquin. Een verhaal vol overtuiging, blijkt uit de waar-dering tijdens het MIE van eind januari jl.

Pagina 10 van 12

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.