Sep, 2019

MOA - Wat is de vraag? Leergang marktonderzoek

Goed onderzoek beantwoordt de juiste onderzoeksvragen op een heldere manier. Om erachter te komen wat de juiste onderzoeksvragen zijn, moet helder zijn wat de opdrachtgever wil doen met de uiteindelijke onderzoeksuitkomsten. Dat betekent dat de interne en externe context duidelijk moet zijn. Deze workshop behandelt hoe je erachter komt wat de echte onderzoeksvragen zijn. Dan pas kun je bepalen op welke manier je deze het beste kunt beantwoorden. Ook dit onderwerp wordt behandeld. 

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Driedaagse leergang R in marketing research en analytics

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Customer Journey Management

De meeste grote organisaties gebruiken de customer journey benadering al voor het optimaliseren (efficienter maken) van processen en het optimaliseren van de klantervaring.

In deze training kom je meer te weten over customer journey management. Aan de hand van praktijkvoorbeelden leer je over hoe je meer eenheid creëert tussen verschillende journeys in een organisatie, over verschillende journey niveau’s en over hoe je prioriteiten stelt in welke journey wordt aangepakt.

Customer journey management gaat ook over hoe je er voor zorgt dat branding en de gewenste customer experience doorwerken in de journey, hoe je de juiste teams samenstelt, hoe je goede doelstellingen formuleert en hoe je er voor zorgt dat verbeterpunten ook daadwerkerlijk worden ontwikkeld en geimplementeerd.

Tot slot is er oog voor meer gesegmenteerde marketing en marketing automation op basis van gedrag in de journey. Aan het eind van de dag weet je dat het niet zozeer draait om de peak-end rule, maar dat er meer manieren zijn om de customer experience te verbeteren.

Na afloop ontvang je een bewijs van deelname. Deze masterclass wordt doorgaans incompany gegeven, maar is nu ook beschikbaar als MOAcademy.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

Okt, 2019

MOA - Vragenlijst maken: leergang marktonderzoek

Het lijkt zo eenvoudig: een vragenlijst maken. Maar vragenlijsten maken is een vak. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen kunnen een grote invloed hebben op de resultaten. In deze workshop kijken we naar alle do’s & don’ts van vragenlijstconstructie.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - De kracht van data en creativiteit

"I see data as overwhelmingly positive, it helps guide where creative is going to go." Dan Kelleher Chief Creative Officer at Deutsch.

Data en creativiteit gaan hand in hand. Of het nu gaat om focus groep onderzoek, social media analytics, campagnestatistieken of shopper analytics data is een must-have om merken te laten groeien. Via data verkrijg je inzichten in iemands leven, gevoelens, motivaties en drijfveren en hoe jouw product of dienst bijdraagt aan iemands leven. Met creativiteit vertaal je deze inzichten naar nieuwe producten, diensten, services, processen.

Zoals Sales en Marketing moeten samenwerken, geldt dat ook voor Analytici en Creatieven. De persoon die beide kan combineren is goud waard.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen. Je leert als het ware een magneet in de data te verstoppen die de lezer naar het inzicht toetrekt. Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience, met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews!

Voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek is het beheersen van interviewtechnieken van groot belang. Hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een diepte-interview en bij een groepsgesprek? De deelnemer maakt onder meer kennis met de principes en belangrijkste elementen van single-interviews en groepsdiscussies. Wanneer kies je voor een single-interview en wat levert een groepsgesprek op? Hoe ga je om met lastige respondenten? Welke technieken kan je inzetten om uit het rationele van de respondent te komen? Uiteraard is er vooral aandacht voor het oefenen van de interviewtechnieken!

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Design Sprint

Een design sprint is dé aanpak om in een paar dagen grote uitdagingen op de lossen. De methode (gebaseerd op de Google Ventures aanpak) stelt je in staat om in korte tijd veel werk te verzetten en te komen tot een gevalideerd prototype. Projecten die in een impasse zitten of waar weinig tijd voor is, krijgen zo een enorme boost. In deze MOAcademy leren we je alles over Design Sprints, vooral door het zelf te ervaren. Je leert hoe het proces in elkaar steekt en welke mindset, skillset en toolset je nodig hebt. Je leert ambitieuze doelen te stellen en problemen snel te reframen. En hoe je insights en iteratie kan inzetten om tot een optimaal prototype te komen. De technieken die je je in deze training eigen maakt, kan je direct (ook buiten een Design Sprint) toepassen in je dagelijkse werk.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - SPSS Basics: leergang marktonderzoek

Binnen het marktonderzoek is SPSS al lang de standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Maar de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek corresponderen helaas niet met wat de meeste onderzoekers hebben geleerd tijdens hun studie. In deze workshop stomen we je in één dag klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Consumer insights generation

Marketing oplossingen zijn gebaseerd op Consumer Insights. Dit geldt onder meer voor de positionering van het merk, reclame en voor innovaties. Marketing oplossingen zijn succesvol als ze het gedrag van consumenten weten te beïnvloeden. Consumenten gedrag is gebaseerd op beliefs die de consumenten hebben van het merk, de category en hun eigen leven in ruime zin. Als je het gedrag van consumenten wil beïnvloeden of veranderen dien je eerst de beliefs van consumenten te veranderen. We veranderen Consumer Beliefs door een Consumer Insight te identificeren. Deze Consumer Insight onderbouwt de Marketing oplossingen die we consumenten aanbieden. Maar hoe identificeer je zo’n Consumer Insight? In deze workshop leer hoe je via een gestructureerd framework deze Insights kan genereren, startend bij de Business Issue. Je leert hoe je de dots van diverse databronnen kunt connecten. Je bent ook in staat om Consumers Insights op hun waarde te schatten en te oordelen wannneer het wel en geen zinvolle Consumer Insight is.

Doelen
Doelgroep

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.