Nov, 2019

(Geannuleerd) MOA - Next Generation Customer Experience; winning through customer centricity

Vanuit het doel om klantentrouw te vergroten, conversie in de customer journey te verhogen en ook in NPS te groeien om nieuwe klanten aan te trekken kijken we naar de klanttevredenheid. Het meten van klanttevredenheid op touchpoint satisfactie heeft lang gewerkt, echter is vaak te weinig richtinggevend voor organisaties om het verschil te maken vandaag de dag.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Steering data science projects

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen van diverse databronnen. Met een creatieve en pragmatische mind set en technieken uit de data science discipline kan dit worden opgelost. In deze workshop nemen we je mee in de methoden en werkzaamheden van de data scientist met als doel briefings beter te formuleren en de uitkomsten beter te begrijpen en te vertalen in marketing implicaties.

Doelen
Doelgroep

MOA - Analytics, de bronnen en het gebruik ervan

Beter en gerichter onderzoek doen met behulp van digitale databronnen

 

Hoe kun jij als marktonderzoeker gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden die het digitale domein biedt? Welke digitale data is beschikbaar? Hoe komt deze data tot stand en waar kun jij deze data eigenlijk voor inzetten?

In deze workshop leiden we je niet op tot een digital analist maar we laten je wel zien welke digitale data ook in jouw organisatie beschikbaar is en op welke wijze jij deze gegevens kunt gebruiken in je dagelijkse werk. 

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

Dec, 2019

MOA - Datavisualisatie & storytelling: leergang marktonderzoek

In een wereld van informatie overvloed zijn data visualisatie & storytelling onmisbare vaardigheden. Onderzoeksresultaten spreken nooit voor zich; je zult moeten filteren, duiden, verpakken, verbanden leggen en richting geven zodat beslissers met jouw werk aan de slag kunnen. In deze doe-workshop gaan je zelf experimenteren met een aantal toepasbare principes om je rapporten en presentaties te maken zoals ze zijn bedoeld: helder, inspirerend en overtuigend.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Byron Sharp voor de Insights professional: zelfde data, andere bril, scherper advies

De naam ‘Byron Sharp’ is de afgelopen jaren in menig boardroom gevallen. Sharp vatte meer dan een halve eeuw marketingwetenschap samen in een boek en gaf het de veelzeggende titel ‘How Brands Grow; What Marketers Don’t Know’. Sharp heeft de visie op marketing bij veel marketeers veranderd en het vak vooral overzichtelijker gemaakt. Maar wat betekent dit voor de insights professional? Het antwoord op deze vraag wordt gegeven in deze masterclass waarin Sharp’s wetten worden samengevat en de vertaalslag naar klantinzichten wordt gemaakt. Deze MOAcademy wordt verzorgd door Robert van Ossenbruggen. Robert helpt sinds het verschijnen van dit boek zijn klanten met het implementeren van Sharps gedachtegoed. 

NB: de slides van deze workshop zijn in het Engels.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

Feb, 2020

MOA - Wat is de vraag? Leergang marktonderzoek

Goed onderzoek beantwoordt de juiste onderzoeksvragen op een heldere manier. Om erachter te komen wat de juiste onderzoeksvragen zijn, moet helder zijn wat de opdrachtgever wil doen met de uiteindelijke onderzoeksuitkomsten. Dat betekent dat de interne en externe context duidelijk moet zijn. Deze workshop behandelt hoe je erachter komt wat de echte onderzoeksvragen zijn. Dan pas kun je bepalen op welke manier je deze het beste kunt beantwoorden. Ook dit onderwerp wordt behandeld. 

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - Vragenlijst maken: leergang marktonderzoek

 Het lijkt zo eenvoudig: een vragenlijst maken. Maar vragenlijsten maken is een vak. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen kunnen een grote invloed hebben op de resultaten. In deze workshop kijken we naar alle do’s & don’ts van vragenlijstconstructie.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - SPSS Basics: leergang marktonderzoek

Binnen het marktonderzoek is SPSS al lang de standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Maar de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek corresponderen helaas niet met wat de meeste onderzoekers hebben geleerd tijdens hun studie. In deze workshop stomen we je in één dag klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

Mrt, 2020

MOA - Cursus sensorisch onderzoek B

Duik samen met Wim Vaessen en Joep Brinkman in de wereld van sensorisch onderzoek. De cursus bestaat uit theorie en praktijk over het opzetten en uitvoeren van sensorisch onderzoek. Laat je zintuigen prikkelen door inspirerende gastsprekers en verschillende excursies. Kortom, wil jij je ontwikkelen tot een sensorisch onderzoek professional? Schrijf je in vóór 12 februari 2020

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - SPSS Advanced Datamanagement: leergang marktonderzoek deel 1

Voor degene die sneller en slimmer willen werken met SPSS. We gaan aan de slag met tekstmanipulaties, loopconstructies en SPSS macro’s. En hoe je die toe kan passen om veelgebruikte bewerkingen in handige scriptjes onder te brengen. Weinig theorie, vooral heel veel doen en uitproberen.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

Apr, 2020

MOA - Cursus voorbereiding examen Sensorisch onderzoeker A

Sinds 2002 worden jaarlijks de landelijk erkende NIMA-MOA examens Sensorisch onderzoeker A (en B) afgenomen onder auspiciën van de profgroep Sensorisch onderzoek van de MOA. Examenkandidaten bereiden zich zelfstandig voor op deze examens. Maar zonder steun van een docent of medecursist en zonder tests om te zien of je bij het studeren op de goede weg bent, is dat een pittige klus. Deze cursus is een steun in rug voor examenkandidaten bij hun voorbereiding op het examen Sensorisch onderzoeker A dat, onafhankelijk van de cursus, op 9 juni 2020 wordt afgenomen.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

MOA - SPSS het survey analysepalet: leergang marktonderzoek

Voor degene die na deel 5 uit de serie zelf aan de slag willen. In deze workshop gaan we een groot deel van het analysemogelijkheden doorwerken in SPSS. We staan stil bij de verschillende instellingen per analysetechniek, de valkuilen en interpretatie. 

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

Mei, 2020

MOA - Datavisualisatie & storytelling: leergang marktonderzoek

In een wereld van informatie overvloed zijn data visualisatie & storytelling onmisbare vaardigheden. Onderzoeksresultaten spreken nooit voor zich; je zult moeten filteren, duiden, verpakken, verbanden leggen en richting geven zodat beslissers met jouw werk aan de slag kunnen. In deze doe-workshop gaan je zelf experimenteren met een aantal toepasbare principes om je rapporten en presentaties te maken zoals ze zijn bedoeld: helder, inspirerend en overtuigend.

Doelen
Workshopleider
Doelgroep

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.