MOAcademy Workshopleiders

Hoo

Koen Tan

Hogeschool Inholland - Docent marketing

Hoo Koen Tan is docent marketing aan de Hogeschool Inholland. Hij heeft diverse management functies bekleedt bij (internationale) food ondernemingen en is tegenwoordig betrokken bij meerdere bedrijven, onder andere bij een producent van private label frisdranken en water.

Read more...

Hoo Koen Tan

Jildou

Oostenbrug

Zelfstandig ondernemer - Coach

Jildou Oostenbrug begeleidt professionals en teams in organisaties die vastlopen en energie verliezen in hun werk. Door terug te gaan naar 'de bedoeling' (wat beweegt je om te doen wat je doet), en van daaruit een krachtige visie te ontwikkelen, ontstaat energie. Met als resultaat vitale mensen, die autonoom, met zelfvertrouwen en geïnspireerd hun vak uitoefenen. Jildou heb een zakelijke achtergrond als onderzoeker en merkstrateeg.

Read more...

Jildou Oostenbrug

Vera

Van Stokkom

Hogeschool Inholland - Docent-onderzoeker bij de opleiding Food Commerce and Technology

Vera van Stokkom is sinds 2013 docent-onderzoeker bij de opleiding Food Commerce and Technology. Zij geeft les in sensoriek, onderzoeksmethodieken en voeding & gezondheid.

Read more...

Vera van Stokkom

Arianne

Hendriks

Studio Vuurvlieg - Trendonderzoeker en oprichter

Arianne Hendriks is trendonderzoeker en oprichter van Studio Vuurvlieg (www.studiovuurvlieg.nl). Arianne heeft vijftien jaar gewerkt als Strategisch Data Analist bij verschillende bedrijven en marketingcommunicatiebureaus. In 2017 maakte zij de overstap naar trendonderzoek. Arianne vertelt graag over hoe je trendonderzoek doet.  

Read more...

Arianne Hendriks

Sylvie

Verbiest

Small Group SMALL kids & jongeren - onderzoek en advies - Marketresearch Specialist

In de MOAcademy "GenZ: Insights- en Trendonderzoek" is Sylvie Verbiest verantwoordelijk voor de theorie over ontwikkeling van kinderen en jongeren. Zij is marktonderzoeker en founder van bureau SMALL kids & youth research and consultancy www.SMALLwebsite.nl . Sylvie heeft 25 jaar ervaring als onafhankelijke professional op het gebied van marketing insights en innovatie, met expertise bij de jonge doelgroep, ouders en stakeholders. Sylvie verzorgde een Expertise sessie in 2018 over het doen van onderzoek bij GenZ.

Read more...

Sylvie Verbiest

Ray

Poynter

ESOMAR, Open University - Author

Ray is the author of The Handbook of Mobile Market Research, The Handbook of Online and Social Media Research and the #IPASOCIALWORKS Guide to Measuring Not Counting, the founder of NewMR.org, editor of the ESOMAR book Answers to Contemporary Market Research Questions, a content author for the University of
Georgia’s Principles of Market Research course and is the Managing Director of The Future Place, a UK-based consultancy, specialising in training.

Ray has spent the last 40 years at the intersection of innovation, technology, and market research, during which time Ray has held director level positions with Vision Critical, Virtual Surveys, The Research Business, Millward Brown, Sandpiper and IntelliQuest.

Read more...

Ray Poynter

Jan

Urlings

Delta Marktonderzoek - Market Research Expert

Jan Urlings, Delta Marktonderzoek, is het in de jaren 80 begonnen met de prachtige TV-commercials van Pepsi, Levis en Heineken? Wie weet … Mijn scriptie-onderzoek naar de effecten van muziek in de reclame smaakte in ieder geval naar meer, veel meer. Ik heb een passie voor alles wat het menselijk gedrag beïnvloedt en verklaart. Vandaar mijn voorliefde voor de zeer gevarieerde mix van marketing en marktonderzoek en alles wat te maken heeft met gedragspsychologie.

Read more...

Jan Urlings

Marieke

van Dijk

Springidee - Eigenaar, oprichter

Marieke van Dijk – geeft vanuit het bedrijf Springidee trainingen in de ontwikkeling van creatieve vaardigheden. Ze adviseert organisaties over hoe ze hun innovatiedenk- en -daadkracht kunnen vergroten en zij is spreker over creativiteit. Thema’s zijn: ‘De kracht van lummelen’ en ‘De 5 randvoorwaarden voor persoonlijke vernieuwing’. “Ik help organisaties om die creatieve grondhouding te ontwikkelen bij individu, team en organisatie”.

Read more...

Marieke van Dijk

Joep

Brinkman

- Auteur

Joep Brinkman is als onderzoeksdocent verbonden geweest aan de opleiding Food&Business van de Hanzehogeschool. In ‘Het Smaakcentrum’, gelieerd aan die opleiding, voerde hij sensorisch onderzoek uit voor externe opdrachtgevers. Naast zijn huidige deeltijdbaan als docent bij de opleiding ‘Toegepaste Psychologie’ werkt hij onder de naam ‘Zin voor onderzoek’ zelfstandig als onderzoeker, cursusleider, adviseur en schrijver van studieboeken. In zeer nauwe samenwerking met leden van de Vakgroep Sensorisch onderzoek schreef hij ‘Proeven van succes’, het enige Nederlandstalige boek op dit vakgebied.

Read more...

Joep Brinkman

Wim

Vaessen

Essensor - Rijksuniversiteit Groningen: Social Sciences, Algemeen directeur Essensor

Dr. Wim Vaessen heeft jarenlange ervaring op het gebied van sensorisch- en consumentenonder-zoek. Hij is opgeleid als onderzoekspsycholoog en heeft daarna geruime tijd gewerkt als hoofd van een sensorische afdeling van een internationaal bedrijf. Sinds 1994 is hij managing director van Essensor. In die functie heeft hij veel sensorische onderzoeksprojecten gedaan met behulp van panels en projecten op het terrein van consu-mentenonderzoek. Wim Vaessen is als gastdocent en examinator verbonden aan opleidingen aan verschillende hogescholen.

Read more...

Wim Vaessen

Michiel

Dullaert

DePerfecteGrafiek.nl - Data designer en data visualization teacher

Al meer dan 15 jaar maakt Michiel Dullaert presentaties en infographics om collega’s te inspireren met zijn inzichten. Of het nu de resultaten van een onderzoek zijn, of een beleidsplan dat gecommuniceerd wordt. Van een presentatie van 10 minuten tot een trainingssessie van een dag. De trainingen en presentaties die hij geeft, worden ongeacht het onderwerp hoog gewaardeerd. "In deze training deel ik de methodes die ik gebruik. Als een goochelaar die vertelt hoe zijn trucks werken."

Read more...

Michiel Dullaert

Sabine

Croes

Perspective - Insights & Design Specialist bij Perspective

Sabine Croes is insights & design specialist bij Perspective, het bureau voor Human Centered Design. Vanuit empathie voor de doelgroep werkt ze samen met opdrachtgevers naar concrete oplossingen, volgens de principes van Design Thinking. Deze kennis en methoden past Sabine niet alleen toe in het begeleiden van innovatietrajecten, maar deelt ze ook graag met anderen tijdens trainingen en events.

Read more...

Sabine Croes

Jochem

Reinders Folmer

Perspective - Partner bij Perspective

Jochem Reinders Folmer is partner bij Perspective, het bureau voor Human Centered Design. Van Design Thinking naar Design Doing: we leggen niet alleen het klantissue bloot, maar geven ook de oplossing vorm. Daarnaast houdt Jochem zich bezig met visie en cultuur en is lid van de onderzoekscommissie van de Effie Awards en bestuurslid bij de MOA BkB.

Read more...

Jochem Reinders Folmer

Hester

Van Herk

Vrije Universiteit Amsterdam - Hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research

Hester van Herk - is hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research aan de Vrije Universiteit Amsterdam en Adjunct Senior Research Fellow aan de University of Western Australia in Perth. Na het behalen van haar Master in Leiden werkte zij bijna 10 jaar in het bedrijfsleven als onderzoekster bij het CBS, Solvay Duphar, ABN Amro en MarketResponse. Bij de Vrije Universiteit Amsterdam was zij eerder programmadirecteur van de Bachelor Bedrijfskunde en afdelingshoofd van het departement Marketing.

Haar belangrijkste expertisegebieden zijn cross-cultureel onderzoek, surveymethodologie, en consumentenmarketing. Over deze onderwerpen heeft zij niet alleen in diverse internationale wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd zoals in de Journal of Marketing Research, Journal of Cross-Cultural Psychology, en Journal of International Marketing, maar ook in Tijdschrift voor Marketing en Clou. Momenteel werkt zij mee aan een groot internationaal onderzoeksproject naar de waarden die mensen drijven bij de keuzes die zij maken en de beslissingen die zij nemen. Hester krijgt energie van het aan anderen leren van onderzoeksmethoden en technieken. Zij is zeer enthousiast over de mogelijkheden van R.

Read more...

Hester Van Herk

Sjoerd

Koornstra

The House of Insights - Partner

Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.

Read more...

Sjoerd Koornstra

Walter

Limpens

Neurensics - Research Manager

Walter Limpens has a background in social psychology and business science, and makes sure your project runs smoothly from start to end. He translates your questions into research, and turns research into actionable insights. Always at your disposal, but likes soccer, so don't call him on sundays.

Read more...

Walter Limpens

Renee

van Dalen

InSites Consulting - Senior Research Manager

Renee van Dalen is Senior Research Manager bij InSites Consulting het bureau dat bedrijven helpt groeien door klantgericht denken centraal te zetten én om te zetten in acties. Zij heeft een achtergrond in strategische product ontwikkeling en heeft zo een passie voor het combineren van innovatie en consumenten inzichten om tot zakelijk interessante oplossingen te komen. Als verantwoordelijke voor het Nederlandse Technology&Services team is zij betrokken bij een grote diversiteit aan klanten en projecten. Daar haalt zij ook veel van haar inspiratie uit om elke keer weer een passende oplossing te vinden, ongeacht de context van een bedrijf.

Read more...

Renee van Dalen

Christophe

Vergult

InSites Consulting - Managing partner bij InSites Consulting

Christophe Vergult is managing partner bij InSites Consulting, het bureau dat bedrijven helpt groeien door klantgericht denken centraal te zetten én om te zetten in acties.

Read more...

Christophe Vergult

Nieske

Witlox

CO-efficiënt - Mede-eigenaar CO-efficiënt

Nieske Witlox is sinds 1994 mede-eigenaar van CO-efficiënt, een bureau voor kwalitatief onderzoek. Daarvoor heeft ze kort als docent communicatiewetenschap op de Universiteit van Amsterdam gewerkt. Met 20 jaar ervaring heeft Nieske een schat aan kennis en vaardigheden over (het uitvoeren van) kwalitatief onderzoek.

Read more...

Nieske Witlox

Felipe

Wesbonk

InSites consulting - Productmanager Webanalytics & Marketing Intelligence

Felipe Wesbonk heeft sinds 2000 een brede ervaring met online marketing opgebouwd. Voor partijen in uiteenlopende branches (o.a. reis-, uitzend- en bank-/verzekeringsbranche) zette hij zich in op het terrein van SEO, SEA, online campagnes, online marketingstrategie, webanalytics, usability en conversie-optimalisatie.

Read more...

Felipe Wesbonk

Harry

Vogel

Inholland Delft en Amsterdam - Docent Scheikunde, Voedingsmiddelentechnologie en lid examencommissie Sensorisch onderzoek

Harry Vogel is docent Scheikunde, Voedingsmiddelentechnologie en Sensorisch Onderzoek bij Hogeschool Inholland Delft/Amsterdam.

Read more...

Harry Vogel

Tom

De Ruyck

InSites Consulting - Head of Research Communities

 Tom De Ruyck is ‘Head of Research Communities’ bij InSites Consulting en verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van InSites op het gebied van 'community research'.

Read more...

Tom de Ruyck

Andries

van der Leij

Neurensics - docent neuro-economics aan de Universiteit van Amsterdam, partner en senior researcher

Andries van der Leij is naast docent neuro-economics aan de Universiteit van Amsterdam, partner en senior researcher bij Neurensics en expert op het gebied van fMRI en impliciet onderzoek. Hij is gespecialiseerd in het helder krijgen van specifieke marketingvraagstukken, vertaalt deze naar op maat gesneden neuro-wetenschappelijke studies en verschaft op basis hiervan concreet marketingadvies.

Read more...

Andries van der Leij

Hester

van Herk

Vrije Universiteit Amsterdam - Hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research

Hester van Herk is hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research aan de Vrije Universiteit Amsterdam en Adjunct Senior Research Fellow aan de University of Western Australia in Perth. Na het behalen van haar Master in Leiden werkte zij bijna 10 jaar in het bedrijfsleven als onderzoekster bij het CBS, Solvay Duphar, ABN Amro en MarketResponse.

Read more...

Hester van Herk

Egan

van Doorn

Freelance - Webanalist (Digital Analist) / Conversiespecialist

Egan van Doorn heeft meer dan 12 jaar ervaring als Digital Analist (Webanalist) en Conversiespecialist. Hij is zijn carrière gestart als online marketeer bij de ANWB en werd hier later één van de eerste fulltime Webanalisten van Nederland.

Read more...

Egan van Doorn

Durk

Bosma

Inzicht & Impact - Marktonderzoek Expert

Succesvol marktonderzoek beantwoordt de juiste vragen op een heldere en inspirerende manier. Durk Bosma – helpt met zijn bedrijf Inzicht & Impact opdrachtgevers om marktonderzoek succesvol in te zetten doormiddel van advies, uitvoering van marktonderzoekprojecten en het geven van trainingen.

Read more...

Durk Bosma

Richard

Alker

Perspective - Partner

Richard Alker is partner bij Perspective, het bureau voor Human Centered Design. Richard organiseert wekelijks workshops en sessies waarin principes van business model innovation en design thinking worden toegepast. Hij voelt zich thuis bij grote organisaties. Gespecialiseerd in het begeleiden van re-designs van dienstverlening en ontwikkeling van nieuwe serviceproposities. Met altijd de klant als inspiratiebron.

Read more...

Richard Alker

Robert

van Ossenbruggen

The Commercial Works - Consultant & trainer evidence based marketing

Robert van Ossenbruggen studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK.

Read more...

Robert van Ossenbruggen

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.