Jun 25, 2018 Last Updated 7:59 AM, Jun 25, 2018
Kalender

Kalender (17)

Ook in de kalender of agenda opgenomen worden?

Heeft u een bijdrage voor de kalender van ClouToday of de MOAgenda? Stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Sportief - Netwerken - Laagdrempelig - Centraal

De afgelopen 7 jaar is er vol enthousiasme gespeeld om de MOA Golfbokaal. Dit jaar organiseren wij voor de achtste keer het Golftoernooi.

INLEIDING

Goed onderzoek beantwoordt de juiste onderzoeksvragen op een heldere manier. Om erachter te komen wat de juiste onderzoeksvragen zijn, moet helder zijn wat de opdrachtgever wil doen met de uiteindelijke onderzoeksuitkomsten. Dat betekent dat de interne en externe context duidelijk moet zijn. Deze workshop behandelt hoe je erachter komt wat de echte onderzoeksvragen zijn. Dan pas kun je bepalen op welke manier je deze het beste kunt beantwoorden. Ook dit onderwerp wordt behandeld.

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

INLEIDING

Het lijkt zo eenvoudig: een vragenlijst maken. Maar vragenlijsten maken is een vak. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen kunnen een grote invloed hebben op de resultaten. In deze workshop kijken we naar alle do’s & don’ts van vragenlijstconstructie

INLEIDING

Voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek is het beheersen van interviewtechnieken van groot belang. Hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een diepte-interview en bij een groepsgesprek? De deelnemer maakt onder meer kennis met de principes en belangrijkste elementen van single-interviews en groepsdiscussies. Wanneer kies je voor een single-interview en wat levert een groepsgesprek op? Hoe ga je om met lastige respondenten? Welke technieken kan je inzetten om uit het rationele van de respondent te komen? Uiteraard is er vooral aandacht voor het oefenen van de interviewtechnieken!

INLEIDING

Steeds meer organisaties werken agile en raken geinspireerd door de principes van Design Thinking. Dit betekent o.a. een iteratieve aanpak, multidisciplinaire teams, human centred en het lef om te durven falen. Het ophalen van insights is daarmee ook niet meer voorbehouden aan één persoon of afdeling. En de onderzoeksspecialist krijgt meer een coachende rol. Dit vereist een nieuwe toolbox, skills en mindset voor een ieder die vanuit customer insights wil innoveren.

INLEIDING

Binnen het marktonderzoek is SPSS al lang de standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Maar de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek corresponderen helaas niet met wat de meeste onderzoekers hebben geleerd tijdens hun studie. In deze workshop stomen we je in één dag klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.

Op 9 oktober 2018 presenteert het MOA Platform Digital Analytics alweer het derde Digital Analytics Congres.

Er wordt hard gewerkt aan het programma, maar hierbij alvast een tipje van de sluier van de nu al indrukwekkende line-up met internationale topsprekers en klantcases.

Zo kun je je onder andere laten inspireren door Daniel Waisberg (Google), Peter O’neil (LeapThree), Gert Franke (CLEVER°FRANKE) en Mark Edmonson (IIH Nordic).

Of door de cases van bijvoorbeeld ING, Bol.com, Schiphol, Peacelab en Wehkamp.

Dit wil je niet missen! Klik hier voor alle informatie en om je alvast in te schrijven.