Apr 22, 2018 Last Updated 12:06 PM, Apr 19, 2018
Kalender

Kalender (20)

Ook in de kalender of agenda opgenomen worden?

Heeft u een bijdrage voor de kalender van ClouToday of de MOAgenda? Stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De sensorisch onderzoeker op MOA/NIMA B niveau beheerst de basis voor het vertalen van niet-complexe problemen in een opzet voor sensorisch onderzoek. Inclusief bijbehorende projectmatige aanpak van screening en training van respondenten, de uitwerking, analyse, interpretatie en presentatie.

De sensorisch onderzoeker op MOA/NIMA A niveau heeft een functie met uitvoerende werkzaamheden zoals:

  •  Werken volgens ‘Good Sensory Practice’ in de product(voor)bereiding
  •  Hanteren van aanbiedingsdesigns en productcodering
  •  Gebruik van testmateriaal
  •  Omgaan met onderzoekscondities
  •  Instrueren van panelleden

INLEIDING

Voor degene die sneller en slimmer willen werken met SPSS. We gaan aan de slag met tekstmanipulaties, loopconstructies en SPSS macro’s. En hoe je die toe kan passen om veelgebruikte bewerkingen in handige scriptjes onder te brengen. Weinig theorie, vooral heel veel doen en uitproberen.

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang kun je zelf data analyseren en visualiseren met R.

INLEIDING

De survey is al decennia de meest gebruikte marktonderzoek tool. Toch bestaan er nog veel misverstanden over deze vorm van onderzoek, vaak omdat de weerbarstige praktijk niet correspondeert met de ideale situaties uit de studieboeken. In deze toegankelijke workshop voelen we die praktijk eens stevig aan de tand en komt het repertoire van de vragenlijstonderzoeker uitgebreid aan de orde.

INLEIDING

We laten zien hoe traditioneel kwantitatief en kwalitatief onderzoek frisser, eigentijdser en beter kan, door participanten en interne stakeholders op een andere manier te benaderen. 

De workshop is bedoeld voor ervaren onderzoekers die inhoudelijke verdieping zoeken, hun knowhow en expertise willen opfrissen en/of willen 'sparren' met vakgenoten.

INLEIDING

Voor degene die na deel 5 uit de serie zelf aan de slag willen. In deze workshop gaan we een groot deel van het analysemogelijkheden doorwerken in SPSS. We staan stil bij de verschillende instellingen per analysetechniek, de valkuilen en interpretatie. 

INLEIDING

In een wereld van informatie overvloed zijn data visualisatie & storytelling onmisbare vaardigheden. Onderzoeksresultaten spreken nooit voor zich; je zult moeten filteren, duiden, verpakken, verbanden leggen en richting geven zodat beslissers met jouw werk aan de slag kunnen. In deze doe-workshop gaan je zelf experimenteren met een aantal toepasbare principes om je rapporten en presentaties te maken zoals ze zijn bedoeld: helder, inspirerend en overtuigend.

INLEIDING

 

Steeds meer organisaties werken agile en raken geinspireerd door de principes van Design Thinking. Dit betekent o.a. een iteratieve aanpak, multidisciplinaire teams, human centred en het lef om te durven falen. Het ophalen van insights is daarmee ook niet meer voorbehouden aan één persoon of afdeling. En de onderzoeksspecialist krijgt meer een coachende rol. Dit vereist een nieuwe toolbox, skills en mindset voor een ieder die vanuit customer insights wil innoveren.

In deze training leren we je principes uit design thinking toe te passen in de onderzoeksaanpak. En samen brainstorrmen we over de nieuwe coachende rol van de onderzoeksspecialist. Je leert aan de hand van praktijkoefeningen een groot aantal canvassen te gebruiken. Je gaat weg met een schat aan informatie en een handzame toolkit die je de volgende dag direct kan gebruiken binnen je organisatie.

Na afloop ontvang je het MOA-certificaat Design Thinking & customer insights. Deze MOAcademy kan ook incompany worden gegeven.