Aug 18, 2018 Last Updated 3:00 PM, Aug 17, 2018
Kalender

Kalender (30)

Ook in de kalender of agenda opgenomen worden?

Heeft u een bijdrage voor de kalender van ClouToday of de MOAgenda? Stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

INLEIDING

Goed onderzoek beantwoordt de juiste onderzoeksvragen op een heldere manier. Om erachter te komen wat de juiste onderzoeksvragen zijn, moet helder zijn wat de opdrachtgever wil doen met de uiteindelijke onderzoeksuitkomsten. Dat betekent dat de interne en externe context duidelijk moet zijn. Deze workshop behandelt hoe je erachter komt wat de echte onderzoeksvragen zijn. Dan pas kun je bepalen op welke manier je deze het beste kunt beantwoorden. Ook dit onderwerp wordt behandeld.

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

INLEIDING

Woensdag 26 september 2018 organiseert Perspective in samenwerking met Design Sprint Academy (Berlijn) een hands-on Masterclass waar alle ins en outs van Design Sprints aan bod komen. Tijdens deze 1-daagse Masterclass ligt de focus op het begrijpen, ervaren en faciliteren van Design Sprints. De Masterclass wordt gefaciliteerd door John Vetan (Design Sprint Academy Berlin) en Markus Leineweber (Perspective).

Kijk voor meer info en EARLY BIRD-tickets op www.designsprint.amsterdam.

INLEIDING

Het lijkt zo eenvoudig: een vragenlijst maken. Maar vragenlijsten maken is een vak. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen kunnen een grote invloed hebben op de resultaten. In deze workshop kijken we naar alle do’s & don’ts van vragenlijstconstructie

INLEIDING

Voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek is het beheersen van interviewtechnieken van groot belang. Hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een diepte-interview en bij een groepsgesprek? De deelnemer maakt onder meer kennis met de principes en belangrijkste elementen van single-interviews en groepsdiscussies. Wanneer kies je voor een single-interview en wat levert een groepsgesprek op? Hoe ga je om met lastige respondenten? Welke technieken kan je inzetten om uit het rationele van de respondent te komen? Uiteraard is er vooral aandacht voor het oefenen van de interviewtechnieken!

INLEIDING

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen. Je leert als het ware een magneet in de data te verstoppen die de lezer naar het inzicht toetrekt. Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience, met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics.

INLEIDING

Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag. Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had. Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training presentatie ontwerp. Iedereen kan een inspirerende presentatie maken. Je moet alleen weten hoe. Dat leer je in deze training. Van het opbouwen van een presentatie, vertellen van het verhaal, tot het ontwerpen van de losse slides. Na afloop weet je hoe je een verhaal opbouwt en dat vertelt met behulp van aansprekende slides. Je weet welke visualisatie je moeten kiezen en welke elementen ervoor zorgen dat je publiek betrokken raakt en enthousiast reageert. Geen tijd om een presentatie te live geven, stuur dan niet je powerpoint per mail, maar zet je verhaal dan in een infographic. In deze training leer je ook hoe je die maakt. Gewoon in Powerpoint.