Workshopleiders MOAcademy

Foto Alker 300x300Richard Alker - is partner bij Perspective, het bureau voor Human Centered Design. Richard organiseert wekelijks workshops en sessies waarin principes van business model innovation en design thinking worden toegepast. Hij voelt zich thuis bij grote organisaties. Gespecialiseerd in het begeleiden van re-designs van dienstverlening en ontwikkeling van nieuwe serviceproposities. Met altijd de klant als inspiratiebron.


Delta MarktonderzoekkopieSuccesvol marktonderzoek beantwoordt de juiste vragen op een heldere en inspirerende manier. Durk Bosma – helpt met zijn bedrijf Inzicht & Impact opdrachtgevers om marktonderzoek succesvol in te zetten doormiddel van advies, uitvoering van marktonderzoekprojecten en het geven van trainingen. Als marktonderzoeker heeft hij zijn sporen verdiend aan bureauzijde en opdrachtgeverskant. Durk wordt enthousiast van ingewikkelde onderzoeksvragen waarvoor een pragmatische aanpak gevonden moet worden.

Het vak leerde hij bij Research International. Bij Pepsi en KLM zag hij hoe marketeers marktonderzoek toepassen in hun dagelijkse werk en hoe onderzoeksvragen tot stand komen. Sinds 2005 is hij als ondernemer in het marktonderzoek werkzaam, waarbij alle aspecten van het vak marktonderzoek voorbij zijn gekomen. Hij deelt zijn kennis en ervaring graag, in de vorm van blogs, trainingen en colleges. Met oud-collega Erik de Kort schreef hij het boek “Wat is de vraag?”. Hierin wordt de zoektocht naar de echte onderzoeksvragen beschreven en de keuze voor de juiste methodologie om deze te beantwoorden.


SabineSabine Croes - is insights & design specialist bij Perspective, het bureau voor Human Centered Design. Vanuit empathie voor de doelgroep werkt ze samen met opdrachtgevers naar concrete oplossingen, volgens de principes van Design Thinking. Deze kennis en methoden past Sabine niet alleen toe in het begeleiden van innovatietrajecten, maar deelt ze ook graag met anderen tijdens trainingen en events.


ReneevanDalenRenee van Dalen - Is Senior Research Manager bij InSites Consulting het bureau dat bedrijven helpt groeien door klantgericht denken centraal te zetten én om te zetten in acties. Zij heeft een achtergrond in strategische product ontwikkeling en heeft zo een passie voor het combineren van innovatie en consumenten inzichten om tot zakelijk interessante oplossingen te komen. Als verantwoordelijke voor het Nederlandse Technology&Services team is zij betrokken bij een grote diversiteit aan klanten en projecten. Daar haalt zij ook veel van haar inspiratie uit om elke keer weer een passende oplossing te vinden, ongeacht de context van een bedrijf.


MariekevanDijkMarieke van Dijk - geeft vanuit het bedrijf Springidee trainingen in de ontwikkeling van creatieve vaardigheden. Ze adviseert organisaties over hoe ze hun innovatiedenk- en -daadkracht kunnen vergroten en zij is spreker over creativiteit. Thema’s zijn: ‘De kracht van lummelen’ en ‘De 5 randvoorwaarden voor persoonlijke vernieuwing’. “Ik help organisaties om die creatieve grondhouding te ontwikkelen bij individu, team en organisatie”.


EganvanDoornEgan van Doorn - heeft meer dan 12 jaar ervaring als Digital Analist (Webanalist) en Conversiespecialist. Hij is zijn carrière gestart als online marketeer bij de ANWB en werd hier later één van de eerste fulltime Webanalisten van Nederland. Vervolgens is hij gaan werken als Senior Webanalytics Consultant en Analytics trainer bij OrangeValley Consultancy. Vanaf 2012 werkt hij als freelance Digital Analytics consultant. Egan is medeorganisator van Measurecamp Amsterdam. Een gratis en uniek webanalyticscongres dat inmiddels in diverse steden in de wereld plaatsvindt.


 MichielDullaertAl meer dan 15 jaar maakt Michiel Dullaert presentaties en infographics om collega’s te inspireren met zijn inzichten. Of het nu de resultaten van een onderzoek zijn, of een beleidsplan dat gecommuniceerd wordt. Van een presentatie van 10 minuten tot een trainingssessie van een dag. De trainingen en presentaties die hij geeft, worden ongeacht het onderwerp hoog gewaardeerd. "In deze training deel ik de methodes die ik gebruik. Als een goochelaar die vertelt hoe zijn trucks werken."

Naast data designer en spreker, is hij ook erkend UX-er. Vanuit mijn spellenachtergrond vult hij dit aan met uitgebreide kennis van Gamification. Meer over zijn achtergrond staat in zijn visuele CV. Een zeer persoonlijke infographic, op één A4.

Zijn trainingsstijl typeert zich door zijn passie en enthousiasme. In een hoog tempo wisselen theorie, oefeningen en filmpjes elkaar af. Deelnemers ervaren zelf het verschil tussen slechte en goede presentaties en ontdekken hoe ze zelf daarin het verschil kunnen maken.


 HestervHerkHester van Herk - is hoogleraar Cross-Cultural Marketing Research aan de Vrije Universiteit Amsterdam en Adjunct Senior Research Fellow aan de University of Western Australia in Perth. Na het behalen van haar Master in Leiden werkte zij bijna 10 jaar in het bedrijfsleven als onderzoekster bij het CBS, Solvay Duphar, ABN Amro en MarketResponse. Bij de Vrije Universiteit Amsterdam was zij eerder programmadirecteur van de Bachelor Bedrijfskunde en afdelingshoofd van het departement Marketing.

Haar belangrijkste expertisegebieden zijn cross-cultureel onderzoek, surveymethodologie, en consumentenmarketing. Over deze onderwerpen heeft zij niet alleen in diverse internationale wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd zoals in de Journal of Marketing Research, Journal of Cross-Cultural Psychology, en Journal of International Marketing, maar ook in Tijdschrift voor Marketing en Clou. Momenteel werkt zij mee aan een groot internationaal onderzoeksproject naar de waarden die mensen drijven bij de keuzes die zij maken en de beslissingen die zij nemen. Hester krijgt energie van het aan anderen leren van onderzoeksmethoden en technieken. Zij is zeer enthousiast over de mogelijkheden van R.


 SjoerdKoornstraSjoerd Koornstra -  is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.

Hij heeft internationale senior posities op het gebied van Marketing Research, Knowledge Management en Marketing Information Technology bekleed. Hij is een actieve spreker op internationale congressen en heeft een aantal publicaties op zijn naam staan. Hij is afgestudeerd in bedrijfseconometrie, volgde executive-programma's bij INSEAD en heeft diverse data science-kwalificaties behaald.

Sjoerd is recentelijk door Ray Pointer genoemd als een van de leiders van verandering binnen de marktonderzoek wereld.


 AndriesvdLeijAndries van der Leij -  is naast docent neuro-economics aan de Universiteit van Amsterdam, partner en senior researcher bij Neurensics en expert op het gebied van fMRI en impliciet onderzoek. Hij is gespecialiseerd in het helder krijgen van specifieke marketingvraagstukken, vertaalt deze naar op maat gesneden neuro-wetenschappelijke studies en verschaft op basis hiervan concreet marketingadvies.


 WalterLimpensWalter Limpens - has a background in social psychology and business science, and makes sure your project runs smoothly from start to end. He translates your questions into research, and turns research into actionable insights. Always at your disposal, but likes soccer, so don't call him on sundays.

 


Robert van OssenbruggenRobert van Ossenbruggen - studeerde psychologie, methodologie en marketing. Tegenwoordig is Robert consultant & trainer evidence based marketing bij The Commercial Works, een marketingadviesbureau gevestigd in Nederland en de UK. Robert helpt zijn klanten voornamelijk door bruggen te slaan tussen de wereld van data, modellen en statistiek en de wereld van marketing. Daarnaast geeft hij diverse trainingen voor MOAcademy, NIMA, Beeckestijn Business School en IESEG Business School. Blogt met regelmaat op marketingonline.nl en LinkedIn.


Jochem Reinders FolmerJochem  – is partner bij Perspective, het bureau voor Human Centered Design. Van Design Thinking naar Design Doing: we leggen niet alleen het klantissue bloot, maar geven ook de oplossing vorm. Daarnaast houdt Jochem zich bezig met visie en cultuur en is lid van de onderzoekscommissie van de Effie Awards en bestuurslid bij de MOA BkB.


TomdeRuyckTom De Ruyck – is ‘Head of Research Communities’ bij InSites Consulting en verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van InSites op het gebied van 'community research'.
Hij is een veel gevraagd spreker op internationale marketing- & onderzoekconferenties. Het leiden van workshops en het voorzitten van onderzoeksbijeenkomsten (o.a. voor de MOA en ESOMAR) zijn onderdeel van zijn favoriete activiteiten.

Tom publiceerde verschillende white papers (ESOMAR) en artikelen in wetenschappelijke tijdschriften (zoals IJMR), business boeken en vakbladen (Research World, Clou, ...). Daarnaast is hij een invloedrijke blogger/tweeter over de trends in de industrie en online research communities. Onlangs ontving Tom een award van ESOMAR voor zijn werk ("Fernanda Monti Award - Best Paper Congres '09" en twee keer 'Best Paper' op een conferentie) en ook van de American Marketing Association ("4 under 40 - Emerging Leader of the Industry Award '10").

Naast zijn werk bij InSites Consulting is Tom gastdocent aan verschillende universiteiten en Adjunct Professor aan IESEG School of Management (Lille, Frankrijk) en EHSAL Management School (Brussel, België), waar hij doceert in ‘Contemporary Marketing Research Management & Techniques’.

Tom is mede-oprichter en voorzitter van de Belgische onderzoeksvereniging BAQMaR en zit in het bestuur van een aantal andere professionele organisaties: ESOMAR's Fringe Factory, MOA Summits 'Programma Commissie, FTO & Lonbono.


 alexander singewaldAlexander Singewald - voltooide zijn studie Nederlands recht aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn studie is werkzaam geweest bij de Registratiekamer, de voorloper van het huidige College bescherming persoonsgegevens. In de periode 1992-1998 is hij werkzaam geweest bij de, voormalige, DMSA als adjunct directeur waar hij belast was met juridische zaken en lobby.

Thans is hij CEO van de Singewald Consultants Group BV. Singewald Consultants Group BV adviseert op het gebied van juridische, strategische en managementvraagstukken, zoals de bescherming van klant en personeelsgegevens, primair binnen de direct/database marketing, distance selling en sales promotion sector en sectoren (bedrijfsleven en overheid) die de database onderkennen als een onderdeel van het primaire (bedrijfs)proces.


MennoUrbanusMenno Urbanus - is oprichter van R2 Research. Sinds eind jaren ’90 is Menno werkzaam als marktonderzoeker (o.a. voor TNS London, TNS NIPO en Blauw Research) en heeft de online markt continu onderzocht en is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Menno geeft regelmatig gastcolleges en is ook actief als blogger op Marketingfacts en SportNext.


 

 ChristopheVergultChristophe Vergult - is managing partner bij InSites Consulting, het bureau dat bedrijven helpt groeien door klantgericht denken centraal te zetten én om te zetten in acties. Als verantwoordelijke voor de ‘tech & services’ tak binnen InSites Consulting staat hij graag in de voorlinie om het klassieke denken rond customer experience in vraag te stellen en om nieuwe modellen en onderzoeksmethoden te introduceren. Die kennis deelt hij graag als spreker en inspirator. Christophe werd in 2009 verkozen als bureauonderzoeker van het jaar door MOA.


 HarryVogelHarry Vogel - is docent Scheikunde, Voedingsmiddelentechnologie en Sensorisch Onderzoek bij Hogeschool Inholland Delft/Amsterdam. Daarnaast is hij lid van de Examencommissie Sensorisch Onderzoek van de MOA op het gebied van het examen sensorisch onderzoeker B NIMA/MOA.


Felipe Wesbonk

Felipe Wesbonk - Felipe Wesbonk heeft sinds 2000 een brede ervaring met online marketing opgebouwd. Voor bedrijven in uiteenlopende branches (o.a. reis-, uitzend- en bank-/verzekeringsbranche) zette hij zich in op het terrein van SEO, SEA, online marketingstrategie, Digital Analytics en conversie-optimalisatie. Sinds begin 2011 in dienst van Traffic Builders en sinds 2013 als Productmanager Digital Analytics. In deze functie is hij verantwoordelijk voor productontwikkeling en begeleidt hij uiteenlopende trajecten op het gebied van Digital Analytics en datavisualisatie voor diverse bedrijven Bij SRM Opleidingen is hij trainer Digital Analytics en Conversie-optimalisatie voor diverse online marketing opleidingen en is hij tevens coach en examinator bij de opleiding Online Marketeer-B. Hij krijgt veel energie als hij bedrijven inzichten kan geven hoe er meer gehaald kan worden uit datadriven online marketing, hoe teams effectiever en efficiënter kunnen werken en als trainer/coach mensen kan helpen in hun ontwikkeling.


 nieskewitloxNieske Witlox - is sinds 1994 mede-eigenaar van CO-efficiënt, een bureau voor kwalitatief onderzoek. Daarvoor heeft ze kort als docent communicatiewetenschap op de Universiteit van Amsterdam gewerkt. Met 20 jaar ervaring heeft Nieske een schat aan kennis en vaardigheden over (het uitvoeren van) kwalitatief onderzoek. Over een grote variëteit aan onderwerpen en voor uiteenlopende klanten heeft zij gesprekken met respondenten gevoerd.

CO-efficiënt heeft in 2013 onderzoek uitgevoerd naar de beleving van respondenten bij het meedoen aan kwalitatief onderzoek. Tevens heeft CO-efficiënt sinds de opkomst van het internet en mobiele telefonie meerdere kwalitatieve onderzoeken in eigen beheer uitgevoerd naar online ontwikkelingen.


Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.