MOA Circle bij KLM

Op 22 november werd de MOA Circle gehoude op het hoofdkantoor van KLM. Het centrale onderwerp van deze bijeenkomst was Integratie van marktonderzoek en data analyse.

Twee sprekers van KLM Air France hebben ons geïnspireerd met hun verhaal, aldus het MOA Circle Team. Veel dank aan Hans Zijlstra (Directeur Customer & Marketing Insight) en Cosmando Byarugaba (Customer Data Program Director) voor het delen van de ervaringen die ze over de jaren hebben opgedaan.

Interessante inzichten uit de bijeenkomst:
· Dat uitmuntende customer experience het hoogste doel is voor de organisatie en het belangrijkste wordt in hoe je je onderscheidt t.o.v. je concurrentie.
· Het aanwijzen van één KPI helpt om de customer experience centraal te stellen.
· De NPS kan die KPI zijn, ondanks de kanttekeningen die daarbij te maken zijn. Draagvlak en laagdrempeligheid voor de hele organisatie overtreffen de nadelen.
· Om marktonderzoek relevant te houden – bijvoorbeeld naast ‘big data’ - gebruik je story telling. Maak de beleving van de consument tastbaar, het inzetten van quotes helpt daarbij.
· Pak je rol als inspirator en ben een business partner voor je collega’s.

Mocht je opmerkingen of vragen hebben over deze bijeenkomst of over de MOA Circle in het algemeen, neem dan gerust contact op met het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Graag zien we je terug op de volgende MOA Circle bijeenkomst bij de Volksbank op 21 maart. Houd je inbox in de gaten voor de uitnodiging.
MOA Circle team Celesta, Jenneke, Laurine, Marnix en Sandra

Meer MOA


Kennispartners van Clou

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

Kingsfordweg 151, 1043 GR, Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.